Ze  slohových  prací  žáků    vzpomínky  na  lyžařský  výcvikový  kurz

Lyžařský výcvik se konal od 17.2 do 22.2. 2013 na Bublavě v Krušných horách. Jelo nás asi 25 a ještě jeli starší děti,co už vyšli ze školy, jako instruktoři, aby pomáhali našemu pedagogickému doprovodu p.uč Hrazdilové a p.uč Monhartovi.

Ubytováni jsme byli v Horské boudě, která byla kousek od sjezdovek.V neděli jsme přijeli kolem druhé, rozdělili nám pokoje, ubytovali se a hned jsme šli na rozřazovací jízdu na kopec za boudu. Podle toho, jak nám to šlo, nás rozdělili do družstev. Já byla v druhém družstvu. Hned v pondělí po snídani, která byla v osm, jsme měli nástup v devět. První a druhé družstvo šlo na sjezdovky a třetí ještě trénovalo na kopci a odpoledne, kdy byl nástup ve dvě, šlo už i třetí družstvo na sjezdovku. Večerní zábava byla obměna ,,Partičky“, rozdávaly se úkoly a hrály hry. Stejný byl i úterek, až na to, že bylo opravdu ošklivé počasí. Sněžilo a foukal vítr a sjezdovka byla namrzlá. Také hodně lidí spadlo, včetně mě. Namlátila jsem si koleno a podruhé jsem se píchla hůlkou, ale přežila  jsem :--) .

Ve středu dopoledne šlo první a druhé družstvo na běžky a třetí lyžovalo, já jsem ale zůstala na pokoji, protože mi nebylo moc dobře. Odpoledne se šlo na procházku k německým hranicím, po cestě jsme nakoupili, hlavně tedy jídlo a pití.

Čtvrtek dopoledne byl super, počasí bylo krásné, lehce sněžilo a foukal slabý vítr, bylo to úplně skvělé. Odpoledne se to ale trošku pokazilo, tak jsme čekali na ostatní pod sjezdovkou v bufetu. V pátek se jel závěrečný slalom, který připravila  horská služba.

Celý lyžařský výcvik jsem si moc užila a hned bych jela znovu.

Machková  Karolína, 8.A

SKI CENTRUM na Bublavě je moderně vybavené lyžařské středisko, které nabízí nádherné prostředí. Na širokých sjezdových tratích všech stupňů obtížnosti si lyžování užijete bez stresu z front u vleků.

A tak se naše škola rozhodla pro toto středisko. Odjezd byl dne 17.2. v 10 hodin před školou.

Byla docela legrace sledovat, jak tam všichni čekají a mají velké tašky vedle sebe, které ani nemohli unést, a k tomu ještě lyže. No co, já nebyl o nic lepší. Zanedlouho jsme mohli vyrazit. Během cesty bylo celkem veselo. Všichni byli zvědaví, jak bude všechno vypadat, kolik bude sněhu a tak… Konečně jsme dorazili na místo a šli jsme hned na chatu, která se jmenovala Horská bouda. Netrvalo dlouho a učitelé si nás zavolali do společenské místnosti, aby nás seznámili s tím, jak bude celý pobyt probíhat. Když nás propustili, tak jsme šli vybalovat, nachystat se na lyže a hurá na sjezdovku.

Byli jsme rozděleni do 3 skupin. Celý den na horách probíhal asi takto: ráno kolem 7. hodiny jsme vstávali a šli na snídani, poté se hned nachystali a vyrazili na sjezdovku. Ve 12 hodin jsme měli oběd, pak byl polední klid. Po odpoledním lyžování jsme se vrátili zpět na chatu až na večeři, po které už byl jenom odpočinek. I když trochu málo povinností tam jistě bylo, třeba nám učitelé připravovali nějaký program. Ale nemyslím si, že by se to dalo nazvat povinnostmi. Bylo to spíš takové zpříjemnění celého dne. Dostávali jsme třeba ocenění. Já mám jedno za 2. místo ve slalomu. Po večerním programu jsme se šli umýt a spát. Večerka byla ve 22:00, ale to nikdo nedodržoval .

A vrátím se ještě na sjezdovky, kde jsme pochopitelně zažili nejvíce zážitků. Nejlepší to bylo až tehdy, když  jsme už jsme uměli lyžovat dostatečně dobře na to, abychom celí a zdraví sjeli dolů. Myslím si, že kdybych měl vypravovat všechno, co se nám přihodilo, bylo by to na pár stránek. Nejspíše by se nenašlo moc lidí, co by řekli, že si výcvik neužili.

Asi můžu říct za všechny, že to bylo super a už se těšíme na další lyžařský výcvik!!!

Moulis Pavel, 7.A

V neděli v 10 hodin jsme se všichni sešli na parkovišti vedle obchodu SPAR. Tam na nás čekal  autobus, do kterého jsme si dali lyže a kufry. Vyrazili jsme. Cesta rychle ubíhala, v poslední půl hodině cesty vyndal náš mladý instruktor Tomáš Gold kytaru a společně s dalšími instruktory Pavlem Čermákem, Klárou Dospělovou a Richardem Egrim nám zpívali krásné písničky. Autobus nám zastavil na parkovišti, tak jsme vzali věci a seběhli dolů na naši ubytovnu Horská bouda. Naše paní učitelka Hrazdilová s panem učitelem Monhartem nás rozdělili do pokojů, tam jsme si vybalili věci a hned poté jsme se sešli před ubytovnou a vyrazili na kopeček kousek odtud.  Šli jsme tam proto, aby učitelé a instruktoři viděli, jak nám to jde a podle toho nás rozdělili, buď do 1. , 2. nebo 3.  družstva. První den byl budíček v půl osmé a snídaně v osm. Přesně v 9 hodin jsme museli být nastoupeni před ubytovnou a šli jsme na kopec. Odpoledne 3. skupina vyrazila na moc neoblíbené běžky. Další dvě skupiny šly na svah. Každý večer byla zábava. Hned první den jsme hráli oblíbenou Partičku, která je moc zábavná. Občas jsme hráli Aktivity, při kterých byla obrovská sranda, a také Twistra. Další dny jsme lyžovali a skvěle se bavili. Ve středu vyrazila 1. a 2.  skupina na běžky a  děti měly velké štěstí,  jelikož potkaly cestou slavného džokeje Josefa Váňu. Byl to opravdu skvělý zážitek. Poslední den ve čtvrtek byla diskotéka, při které jsme si pouštěli písničky a úžasně tancovali. Bohužel už byl pátek a museli jsme balit. Když jsme v 9 hodin šli na kopec, tak nám na červené sjezdovce postavili pánové z horské služby slalom, který se jezdil na čas. Týden tam hodně rychle utekl, ale i přesto máme zážitky na celý život.